Pages

Wednesday, 11 February 2015

Lutnicza 10-strunowa gitara, długość strun: 65cm..








Szablon, Template: Odriozola / Cucculelli.
Długość strun: 65cm.
Długość gitary: 106cm
Wierzch pudła rezonansowego: Jodła włoska (Picea Excelsa).
Otwór rezonansowy, rozeta: Owalny, z częściami geometrycznymi z macicy perłowej zazębionymi w dnie hebanowym i ogon.
Mostek: Wenge Afrykański (Millettia Laurentii).
Mostek wyższy: z rogu
Struny pośrednie: os 1-szej do 10-tej struny na grzbiecie: 99mm.
Dno i brzegi: Indyjska dalbergia szerokolistna (Dalbergia Latifolia).
Dno jest przyklejone do księgi pasem dekoracyjnym środkowym z jaworu (Acer pseudoplatanus)..
Pudło akustyczne, wymiary: Długość: 49,5cm.
Płyta górna 28,2cm.
Pas: 24,2cm.
Płyta dolna: 36,9cm.
Wysokość pudła: 97mm. w obcasie, 101mm. na koniec pudła.
Brzegi: Jawor przypalany i paski białe i czarne.
Gryf: Mahoń afrykański (Khaya Senegalensis), z dwoma wzmocnienia z indyjskiej dalbergii szerokolistnej i dwa napinacze regulowane (truss-rod) ze strony otworu do kontrolowania i kalibrowania działania strun i ustabilizowania uchwytu zarówno w porze deszczowej jak i w porze suchej.
Grubość uchwytu na pudle :18mm.
Grubość uchwytu na progu 12°: 20mm.
Szerokość uchwytu na grzbiecie :87mm.
Szerokość uchwytu 12° progu: 101mm.
Pudło i grzbiet: kość
Główka lub głowa: Projekt został zaproponowany przez mojego klienta, Gianniego Fazzone, ja tylko musiałem ustalić końcowe wymiary w celu zmniejszenia ciężaru w uchwycie. Wynik: piękna i elegancka gitara Decacorde.
Paleta jest fornirowana indyjską dalbergią szerokolistną i przypalanym jaworem.
Stroik lub Progi: Heban (Diospyros Ebenum) z dwoma punktami równoległymi z macicy perłowej na 5° i 12° progu.
Szerokość stroika na grzbiecie :87mm.
Szerokość stroika na 12° progu: 101mm.
Odległość od 1 do 10 struny na grzbiecie: 78mm.
Główka: Schaller, model Lyra, złocone.
Progi : 20, niklowane, wąskie, wysokie, twarde.
Połysk : Gumowy lakier w nadgarstku (Połysk francuski).
Strojenie Gitara 10-strunowej: Od 1° do 10° struny:E4 B3 G3 D3 A2 E2 D2 C2 B1 A1


Ta gitara została wykonana przeze mnie specjalnie dla lutnika Gianni Fazzone, została zrobiona ręcznie, metodami rękodzielniczymi Lutnictwa Hiszpańskiego, z drewna dokładnie wyszukanego i wybranego. Cały proces łączenia i klejenia drewna tworzącego ją został przeprowadzony w wilgotności normalnego otoczenia nie większej niż 45 %.
Skleiłem wszystkie części zewnętrzne gitary za pomocą kleju zwierzęcego na ciepło i użyłem kleju winylowego do złączeń wewnętrznych pudła rezonansowego.
Ta gitara została polerowana klejem lakierowym ręcznie (polerowanie francuskie).
Projekt i wymiary końcowe gitary klasycznej zostały uzgodnione pomiędzy mną i klientem, w celu zapewnienia poprawnego i odpowiedniego wykonania tej gitary dla mojego klienta.
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani gitarą wykonaną przeze mnie, proszę o kontakt się ze mną w celu zaprojektowania współnie “Custom Guitar” na miarę.
Custom Options: Długość struny dla gitary 10-strunowej ogólnie stosowana przez większość lutników wynosi 65cm., w zależności od tego, od osoby, dla której byłaby ta gitara wykonana. Dla osób o dłuższych palcach lewej dłoni zalecam długość strun 64cm; Kilkakrotnie wykonałem taką gitarę o długości 66cm, jak to zwykle robią lutnicy JoséYacopi i José Ramírez.
Ponadto, będę mógł wykonać dla Państwa gitarę z dowolnymi końcowymi wymiarami odległości od struny 1-szej do 10-tej (zarówno na pudle górnym jak i na grzbiecie mostka) wedle Państwa życzenia, oprócz grubości końcowej gryfa.
Będę mógł skonstruować dla Państwa gitarę Cut-away i również do wykonaną na lewą rękę (model dla “leworęcznych”).
Oprócz szablonu używanego przeze mnie oferuję inne opcje, między innymi: Enrique García, Antonio de Torres, Santos Hernández, Domingo Esteso oraz Ignacio Fleta, możemy zaoferować z tych modeli (oprócz różnych kombinacji z drewna do grzbietu i dna) tak, by zaprojektować różne i cenne instrumenty o jakości koncertowej.
We wszystkich moich gitarach dziesięciostrunowych wzmacniam gryf dwoma Truss-Rod, regulowanymi od otworu gitary, w celu kontrolowania krzywizny gryfu i utrzymania żądanego działania strun na progach, (zwykle dostarczam moje gitary z 2 wspornikami mostku, żeby mój klient znalazł wysokość strun zgodnie z upodobaniem), gwarantuję w związku z tym zarówno czyste jak i zręczne wykonanie.
Jeśli chodzi o dekorację, rozetę, brzegi i listewki, płytę rezonansową, itd., dostosowuję się do gustu i wymagań klienta.
Poleruję moje gitary klejem lakierowanym, ale gdyby ktoś zażyczył sobie bardziej wytrzymałego wykończenia i odpornego na transpirację i zużycie (w przypadku intensywnego użycia zawodowego), oferuję polerowanie na wykończeniu lakierowanym warstwą lakieru nitrocelulozowego, co sprawi, że gitara będzie bardziej odporna na zużycie i transpirację.
Oferuję również umieszczenie różnych systemów wzmocnienia, jeśli ktoś potrzebuje grać na żywo w trudnych warunkach dla słuchaczy. W przypadku wykonania połączenia jednocześnie z o wiele mocniejszymi instrumentami muzycznymi. Użyłem wielu marek i systemów wstępnego wzmocnienia, odniosę się do tego w przypadku konkretnego zapytania, jeśli będą Państwo zainteresowani kupnem gitary wykonanej przeze mnie.
Przekazuję moją gitarę wraz z pokrowcem sztywnym.
Oczywiście opcje Custom są dostępne za dodatkową opłatą do ceny podstawowej, w związku z tym cena końcowa zależy od końcowego projektu wybranego przez Państwa.
Jeśli są Państwo zainteresowani nabyciem lub chcą dowiedzieć się więcej na temat gitary, proszę o kontakt ze mną i proszę pamiętać, że nie mówię w języku polskim. Proszę zatem o pisanie do mnie, jeśli to możliwe po angielsku, francusku lub hiszpańsku, w przeciwnym razie proszę pisać do mnie w swoim języku ojczystym a ja posłużę się tłumaczem, żeby Państwu odpowiedzieć.





Rodolfo Cucculelli, lutnictwo.

No comments:

Post a Comment