Szablon,
Template:
Odriozola / Cucculelli.
Długość
strun:
65cm.
Długość
gitary:
106cm
Wierzch
pudła rezonansowego:
Jodła włoska (Picea
Excelsa).
Otwór
rezonansowy, rozeta:
Owalny, z częściami geometrycznymi z macicy perłowej zazębionymi
w dnie hebanowym i ogon.
Mostek:
Wenge Afrykański (Millettia
Laurentii).
Mostek wyższy: z rogu
Struny pośrednie: os 1-szej do 10-tej struny na grzbiecie: 99mm.
Mostek wyższy: z rogu
Struny pośrednie: os 1-szej do 10-tej struny na grzbiecie: 99mm.
Dno i brzegi:
Indyjska dalbergia szerokolistna
(Dalbergia
Latifolia).
Dno
jest przyklejone
do księgi pasem dekoracyjnym środkowym z jaworu (Acer
pseudoplatanus)..
Pudło
akustyczne, wymiary:
Długość: 49,5cm.
Płyta
górna 28,2cm.
Pas:
24,2cm.
Płyta
dolna: 36,9cm.
Wysokość
pudła: 97mm. w obcasie, 101mm. na koniec pudła.
Brzegi:
Jawor przypalany i paski białe i czarne.
Gryf:
Mahoń afrykański (Khaya
Senegalensis),
z dwoma wzmocnienia z indyjskiej dalbergii szerokolistnej i dwa
napinacze regulowane (truss-rod) ze strony otworu do kontrolowania i
kalibrowania działania strun i ustabilizowania uchwytu zarówno w
porze deszczowej jak i w porze suchej.
Grubość
uchwytu na
pudle :18mm.
Grubość uchwytu na progu
12°: 20mm.
Szerokość uchwytu na
grzbiecie :87mm.
Szerokość uchwytu 12°
progu: 101mm.
Pudło
i grzbiet:
kość
Główka
lub głowa: Projekt
został zaproponowany przez mojego klienta, Gianniego Fazzone, ja
tylko musiałem ustalić końcowe wymiary w celu zmniejszenia ciężaru
w uchwycie. Wynik: piękna i elegancka gitara Decacorde.
Paleta
jest fornirowana indyjską dalbergią szerokolistną i przypalanym
jaworem.
Stroik lub
Progi:
Heban (Diospyros
Ebenum)
z dwoma punktami równoległymi
z macicy perłowej na 5° i 12° progu.
Szerokość stroika na
grzbiecie :87mm.
Szerokość stroika na 12°
progu: 101mm.
Odległość od 1 do 10 struny
na grzbiecie: 78mm.
Główka:
Schaller,
model Lyra, złocone.
Progi :
20, niklowane, wąskie, wysokie, twarde.
Połysk :
Gumowy lakier w nadgarstku (Połysk francuski).
Strojenie
Gitara
10-strunowej:
Od 1° do 10° struny:E4 B3 G3 D3 A2 E2 D2 C2 B1 A1
Ta gitara została wykonana
przeze mnie specjalnie dla lutnika Gianni Fazzone, została zrobiona
ręcznie, metodami rękodzielniczymi Lutnictwa Hiszpańskiego, z
drewna dokładnie wyszukanego i wybranego. Cały proces łączenia i
klejenia drewna tworzącego ją został przeprowadzony w wilgotności
normalnego otoczenia nie większej niż 45 %.
Skleiłem wszystkie części
zewnętrzne gitary za pomocą kleju zwierzęcego na ciepło i użyłem
kleju winylowego do złączeń wewnętrznych pudła rezonansowego.
Ta
gitara została polerowana klejem lakierowym ręcznie (polerowanie
francuskie).
Projekt i wymiary końcowe
gitary klasycznej zostały uzgodnione pomiędzy mną i klientem, w
celu zapewnienia poprawnego i odpowiedniego wykonania tej gitary dla
mojego klienta.
Jeśli jesteście Państwo
zainteresowani gitarą wykonaną przeze mnie, proszę o kontakt się
ze mną w celu zaprojektowania współnie “Custom Guitar” na
miarę.
Custom
Options:
Długość struny dla gitary 10-strunowej ogólnie stosowana przez
większość lutników wynosi 65cm., w zależności od tego, od
osoby, dla której byłaby ta gitara wykonana. Dla osób o dłuższych
palcach lewej dłoni zalecam długość strun 64cm; Kilkakrotnie
wykonałem taką gitarę o długości 66cm, jak to zwykle robią
lutnicy JoséYacopi i José Ramírez.
Ponadto, będę mógł wykonać
dla Państwa gitarę z dowolnymi końcowymi wymiarami odległości od
struny 1-szej do 10-tej (zarówno na pudle górnym jak i na grzbiecie
mostka) wedle Państwa życzenia, oprócz grubości końcowej gryfa.
Będę mógł skonstruować
dla Państwa gitarę Cut-away i również do wykonaną na lewą rękę
(model dla “leworęcznych”).
Oprócz szablonu używanego
przeze mnie oferuję inne opcje, między innymi: Enrique García,
Antonio de Torres, Santos Hernández, Domingo Esteso oraz Ignacio
Fleta, możemy zaoferować z tych modeli (oprócz różnych
kombinacji z drewna do grzbietu i dna) tak, by zaprojektować różne
i cenne instrumenty o jakości koncertowej.
We
wszystkich moich gitarach dziesięciostrunowych wzmacniam gryf dwoma
Truss-Rod, regulowanymi od otworu gitary, w celu kontrolowania
krzywizny gryfu i utrzymania żądanego
działania
strun na progach, (zwykle dostarczam moje gitary z 2 wspornikami
mostku, żeby mój klient znalazł wysokość strun zgodnie z
upodobaniem), gwarantuję w związku z tym zarówno czyste jak i
zręczne wykonanie.
Jeśli chodzi o dekorację,
rozetę, brzegi i listewki, płytę rezonansową, itd., dostosowuję
się do gustu i wymagań klienta.
Poleruję moje gitary klejem
lakierowanym, ale gdyby ktoś zażyczył sobie bardziej wytrzymałego
wykończenia i odpornego na transpirację i zużycie (w przypadku
intensywnego użycia zawodowego), oferuję polerowanie na wykończeniu
lakierowanym warstwą lakieru nitrocelulozowego, co sprawi, że
gitara będzie bardziej odporna na zużycie i transpirację.
Oferuję również
umieszczenie różnych systemów wzmocnienia, jeśli ktoś potrzebuje
grać na żywo w trudnych warunkach dla słuchaczy. W przypadku
wykonania połączenia jednocześnie z o wiele mocniejszymi
instrumentami muzycznymi. Użyłem wielu marek i systemów wstępnego
wzmocnienia, odniosę się do tego w przypadku konkretnego zapytania,
jeśli będą Państwo zainteresowani kupnem gitary wykonanej przeze
mnie.
Przekazuję
moją gitarę wraz z pokrowcem sztywnym.
Oczywiście opcje Custom są
dostępne za dodatkową opłatą do ceny podstawowej, w związku z
tym cena końcowa zależy od końcowego projektu wybranego przez
Państwa.
Jeśli są Państwo
zainteresowani nabyciem lub chcą dowiedzieć się więcej na temat
gitary, proszę o kontakt ze mną i proszę pamiętać, że nie mówię
w języku polskim. Proszę zatem o pisanie do mnie, jeśli to możliwe
po angielsku, francusku lub hiszpańsku, w przeciwnym razie proszę
pisać do mnie w swoim języku ojczystym a ja posłużę się
tłumaczem, żeby Państwu odpowiedzieć.
Rodolfo
Cucculelli, lutnictwo.
No comments:
Post a Comment